Mitől jobbak az amerikai vállalkozók? E kérdésre válaszol a Fiducial új kutatása, mely során 500 francia és 1000 amerikai (20 munkavállalónál kevesebbet alkalmazó) kisvállalkozás vezetőjét kérdezték meg.
Első lecke: az amerikai úttörő szellem nem mítosz. Kilencből tíz amerikai vállalkozó állítja, hogy az amerikaiak kifinomult érzékkel rendelkeznek a vállalkozáshoz, míg két francia vállalkozóból egy nem lát hasonló képességeket honfitársaiban. Franciaországban a TPE-k vezetőinek 55%-a „függetlennek vagy autodidaktának” tartja magát. Amerikai megfelelőik a válaszok 51%-ában „menedzsereknek, illetve fejlesztőknek” hívják magukat. Ez a tisztán kulturális különbség, mely valószínűleg összefügg a gazdasági környezet különbségeivel, szembetűnő a következő kérdésekre adott válaszokban: „Az ön szemében jelenleg mit képvisel a vállalata?” És csakugyan: az amerikai vezetők vállalatukat mindenekelőtt a nyugalom és a függetlenség biztosítékának tartják, míg a francia vezetők számára a vállalkozás nagyrészt csak felelősséget és üzleti hajszát jelent.