Potom pénzért árulják a montreáli metrót

2016 március 21 9:11 de.9 hozzászólás

Ha minden vágya, hogy megvásárolhasson olcsón egy működő és biztonságos metrókocsit, akkor Montreálban válhatnak valóra álmai. A montreáli közlekedési vállalat (Société de transport de Montréal – STM) összesen 750 dollárért (158 ezer forintért) árulja a lecserélendő régi metrókocsikat. Az MR-63-as metrókocsik 1966 ótá szállítják a montreáli utasokat. Eredeti gyártója a mára megszűnt Canadian Vickers Limited nevű cég volt. Jelenleg 336 ilyen típusú metrókocsi és 112 szerelvény működik a montreáli földalatti zöld és sárga vonalain. Összesen 160 utas fér be egy-egy kocsiba.

MR-63 metrókocsiból álló szerelvény a montreáli Beaugrand garázsban.

MR-63 metrókocsiból álló szerelvény a montreáli Beaugrand garázsban.

A montreáli metró vonalakon használt szerelvények az egyik legrégebbiek Észak-Amerikában – az MR-63 immár ötven év folyamatosan szolgálatban áll. De a New York-i metró egyes kocsijai még ennél is régebbiek. 2016. június 1-ig kell jelentkeznie mindazoknak, akik metrókocsit szeretnének vásárolni Montreálból. Erről a folyamatról az STM nyújt részletes információt. Magánszemélyek, cégek és intézmények egyaránt jelentkezhetnek. Fontos részlet, hogy 750 dollárért az STM nem szállítja ki a metrókocsit a vevőnek, így annak transzportját – ami feltehetően necces – mindenki maga oldja meg.

Az STM az úgynevezett AZUR metrókocsikkal cserélik le a régi szerelvényeket. 2010-ben írt alá egy szerződést az STM a Bombardier-Alstom Consortiummal (BAC) és ennek értelmében összesen 468 új metrókocsit vásárolt tőlük. A projektet Québec kormánya (pontosabban a québeci Közlekedési Minisztérium) és Montreál agglomerációja közösen támogatta, 75-25 százalékos arányban. A modernizáció teljes összege meghaladta az 1,2 milliárd dollárt. Az új szerelvények maximum sebessége megegyezik a régi kocsik sebességeivel, azaz legfejebb 72 km /órás lesz a földalatti száguldás. Az utolsó MR-63-as 2017-ig ki lesz vonva a forgalomból. Február 7-én utazhattak először montreáliak az új kocsikkal és ezt az élményt a társaság videón örökítette meg.

Összesen négy vonalból áll a montreáli metró, amelyeket szín szerint ismernek a helyiek (zöld, kék, narancssárga és sárga). Jelenleg 68 állomással dicsekedhet az STM és naponta több mint 1,2 millió utast szállítanak a földalattin. A metró hálózatot 1966-ban kezdték fejleszteni – egy évvel az 1967-es, Montreálban megrendezett Világ Kiállítás előtt.

A Berri-UQAM metróállomás.

A Berri-UQAM metróállomás.

9 hozzászólás

  • Göllner András

    Asszem ebből nem lesz nagy Simicskázás ezeken az okdalakon Christopher. Én már utaztam az új metrókocsikon és nem találtam magyarok elleni gyűlöletkeltőket bújkálni egyik ülés alatt sem. A szerelvény kóser. Várjuk a beszámolódat a washingtoni utadról. Meglátogattad a magyar nagykövet asszonyt, Szemerkényi Rékát, és elmondtad neki, hogy a szeretet és az összefogás hiányát érzed áradni Orbán Viktor Március 15-én leadott beszédéből ? Bajtársi üdv, és a többi. 🙂

  • Szerintem érdemes lenne erre felhívni a magyar demokratikus oldal vezetőinek figyelmét!
    A régi ruszki szerelvényeket akarják a Salós-orbán maffia részéről felújítani korrupciós áron (aranyáron)

    Annál biztos jobb és olcsóbb lesz

  • Ki lehet oket jol futeni az eszaki sarkon is?

  • Esetleg, most a franciák megvennék, hiszen az egyik metrójuk felrobbant!

  • Bocsi, a belgák!

  • megvesszuk es lessz belole korhaz es survivor bunker!

  • Hm.. Némi átalakítással akár harminc-negyven homeless-nek is biztonságos éjszakai szállást lehetne biztosítani egy-egy kocsival..

  • Talán kevesen tudják, hogy az európai kontinens első földalattija a budapesti kisföldalatti volt: 1896-ban adták át a milleneumra. De az 1863-ban átadott londoni gőzhajtású vasúttal szemben a budapesti a világon az első villamos meghajtású földalatti volt. A belvárosi Vörösmarty tértől az Állatkertig közlekedett az Andrássy út alatt. 1973-as rekonstrukciójakor meghosszabbították a zuglói Mexikói útig, és új kocsikat is forgalomba állítottak. Az állomásokat azonban eredeti állapotukban rekonstruálták, kivéve a Deák térit, amely a 2-es (piros) és a 3-as (kék) vonalhoz kapcsolódik, és meg kellett teremteni az összeköttetést. Aki erre jár, ne hagyja ki! Gyönyörű a mai napig. Igaz, a felszínen a lépcsőlejárók fölé emelt szecessziós házacskákat nem építették újra – ezek a háborúban semmisültek meg. Lehet, ma már akadályoznák a közlekedést a rohanó Andrássy úton.
    Több mint 70 évig kellett várni a második vonalra, ami az Örs vezér tere és a Déli pályaudvar között közlekedik. 1970 április 2-án adták át az első szakaszát. A harmadik (kék) vonal a leghosszabb – Kőbánya-Kispesttől Újpest Városközpontig megy. A négyes vonal építésével elpepecseltünk vagy 30 évet, és 2014-ben is csak az első szakasz (Kelenföld-Keleti pu.) átadásáig jutottunk. Baromi drága lett, de ez is gyönyörű!

  • Így igaz, kedves találom!

Leave a Reply


Trackbacks

This site is protected by Comment SPAM Wiper.