A kanadai magyar jobboldal Orbán ottawai nagykövetét támadja

2012 március 27 5:54 du.43 hozzászólás

Kemény szavakkal bírálta Somorjai Ágnes, a torontói Magyar Élet című kormánypárti hetilap főszerkesztője Pordány Lászlót, az Orbán-kormány ottawai nagykövetét a budapesti Lánchíd rádióban. Somorjai Ágnes szerint Pordány nagykövetnek az lenne a feladata, hogy válaszoljon a “balliberális mocsokra,” de kinevezése óta, ezt alig tette. “Nem tudunk róla, hogy ő valamit is csinálna”–nyilatkozta Pordány nagykövet tevékenységéről  a torontói magyar lap főszerkesztője. Somorjai Ágnes szerint Pordány majdnem másfél év alatt csupán egyszer adott egy öt perces interjút “egy nagyon kicsi” kábel tévé műsornak. “Nem kapunk megfelelő támogatást az ottawai külképviselettől”–nyilatkozta az idén éppen 65 éves Magyar Élet főszerkesztője.

Miközben lehet, hogy Somorjai Ágnes lapja nemigen részesül támogatásban és az Orbán kormány kanadai kirendeltsége nem tanusít elegendő érdeklődést a Magyar Élet köré szerveződő jobboldali tábor iránt, ez korántsem jelenti azt, hogy a nagykövetség nem ápolna közelebbi kapcsolatokat más kanadai magyar fideszes szervezetekkel és személyekkel.

Kanadában két részre oszthatjuk a Fidesz-tábort, és lényegében személyes konflikustokkal magyarázhatjuk a köztük lévő szakadékot. Mára a Magyar Élet táboránál nagyobb, aktívabb és hatékonyabb a Dancs Rózsa Kalejdoszkóp Hagyományőrző Klub és folyóirat köré szerveződő csoport. Ebből nőtt ki 2012 március elején Ottawában a Kanadai Magyarok Országos Szövetsége (KMOSZ) és ez a csoport volt az, amely támogató levelet írt a budapesti Békemenet szervezőinek. Amikor a Lánchíd rádió riportere lényegében Somorjai Ágneshez kötötte a Békemenethez fűződő levelet, a főszerkesztő azonnal a Magyar Élet által 2011 januárjában elindított, “Igazságot Magyarországnak!”  című peticióra terelte át a szót, melyet néhány hete feltámasztottak. Miközben az 1,8 millió forintos magyar állami támogatással rendelkező Dancs Rózsa közeli kapcsolatokat ápol Pordánnyal – és még nagyköveti kinevezése előtt is ő fogadta Torontóban, akkoriban még a Magyar Ház előző, leszerepelt vezetőségének egyik tagjaként – Somorjai Ágnes mérhetetlenül távol áll az ottawai külképviselethez köthető, jobboldali agitpropban résztvevő köröktől.

Somorjai természetesen az Orbán-kritikus emigrációra is kitért, valamint a kanadai angol nyelvű sajtóra. “Sajnos a média nagy része itt is a balliberális oldal kezében van”–mondta a kanadai újságokról és külön kitért Anna Porter magyar származású íróra, aki éppen a Macleans április 2-ai számában publikált egy cikket a magyar demokrácia hanyatlásáról. “Anna Porter eljátsza a nagy ötvenhatost”–jegyzi a Magyar Élet főszerkesztője a kanada íróról. “Itt a posztkommunista bandának még mindig vannak kapcsolatai és ezeket még az átkosban alakították ki. Ők táplálják a Kertész moslékot”–tette hozzá, megemlítve Kertész Ákos Kossuth-díjas írót, aki februárban Montreálba menekült.

De Somorjai Ágnes elárulta, hogy a Magyar Élethez közeli jobboldaliaknak vannak kapcsolatai a kanadai konzervatív kormánnyal. Most például egy, a magyar médiatörvényekhez hasonlító törvénymódosítást szorgalmaznak Stephen Harper miniszterelnök kormányánal, mely arra kötelezné a kanadai angol és francia újságokat, hogy olvasói ellenvéleményeket publikáljanak, még akkor is ha ezt amúgy nem támogatná az adott lap főszerkesztője. “Több mint valószínű, hogy ezt eltudjuk érni”–jegyezte a főszerkesztő a Lánchíd rádiónak. Ez a lépés azért lenne fontos a kanadai magyar fideszesek számára, mert saját elmondásaik szerint nincs olyan kanadai lap mely lehozná véleményüket.

Egyébként a kanadai magyar fideszesek leginkább úgy tudnának neki menni a kanadai angol és francia médiának amiatt, hogy nem közlik le Orbán-párti véleményeiket, hogy a Human Rights Commission-hez fordulnak és panaszt emelnek a szóban forgó sajtótermék(ek) ellen. Ilyenre már volt példa más közösségekből – nemrég éppen a Macleans esetében, mely e hetén  hozta le Porter legújabb írását – tehát ez az opció sem lenne elképzelhetetlen.

Természetesen a Kanadai Magyar Demokratikus Charta is szóba került az interjúban. “A kanada magyar közösség a Chartát amennyire tudja kiközösíti”–jelezte Somorjai Ágnes és ez a megállapítás részben akkurátus. Például mint ahogy arról már számtalanszor írtunk, a chartások de facto ki vannak tiltva az Androvich Tamás plébános által vezetett montreáli Magyarok Nagyasszonya Egyházközségéből.

A Somorjai-interjú jelzi, hogy mennyire összetett a kanadai magyar emigráció. Még a fideszeseket is legalább két külön táborra lehet osztani és csak az egyikük felel meg a markánsan jobboldali nagykövet elvárásainak.

43 hozzászólás

  • Judith Kopacsi

    Na, engem ez a de facto kitiltás az Androvich féle tempomból nem igen érint, mert eddig azt sem tudtam, hogy léteznek, nem hogy szándékomban állt volna látogatni öket. De, ezek szerint nem vesztettem túl sokat.

  • Judith Kopacsi

    Sőt, az az érzésem, hogy ha már eddig kibirtuk, ezután sem fogunk könnyeket hullajtani amiatt, hogy nem szeretnek minket ottan.

  • Úristen….ezek ebben hangnemben kommunikálnak KANADÁBAN embertársaikról ?
    Azért…azért ezt nemhittem volna…
    A kanadai nem-magyarok mit szólnak mindehhez ?
    Nem kapnak hányingert a ” Magyar ” szó hallatán ?

  • Göllner András

    Nagyszerű összefoglalás, Christopher Adam.

    Halkan megjegyezném – a Lánchíd Rádió, mint a hazai közéleti tudósítás 90%-a, a FIDESZ-t támogató 4 üzleti család egyikének a zsebében üldögél. Próbáljon ott, vagy bárhol egy épp eszű ember kormány ellenes véleményt alkotni. Annyi az esélye, mint egy hógolyónak a pokolban. Bővebb részleteket a Kanadai Magyar Demokratikus Charta vádiratában lehet erről találni.

    Szeretnénk Somorjai Asszonyt tájékoztatni, hogy a Kanadai Magyar Demokratikus Chartának is nagyszerű kapcsolatai vannak a kanadai Konzervatív kormánnyal, mert szervezetünk a Harper kormányt demokratának tartja, együttműködik vele, tagjaink közt sokan állnak napi kapcsolatban konzervatív kormány képviselőivel, és olyanokkal akik jól emlékeznek arra, hogyan nyúlta le az első Orbán kormány a Ferihegyi felújjítást végző kanadai befektetőket,

  • Geyza,

    ezért van az, hogy az angol kanadai lapokban általában még olvasói leveleket sem hoznak le Orbán-párti magyaroktól.

  • Tokeletesen egyetertek. A Malev csodje kodolva volt mert az elso Orban kormany elintezte,hogy meg veletlenul se merjen befektetni senki,ahogy a canadaiakat kirugta ,hisz okos ember mas karan tanul…. Mr Harper kinai targyalasa sikeres volt canadanak………..kinaiak hamar vettek a lapot.
    A nagykovet ur “dolgozott” Dancs Rozsaeknak hogy az 1,8millio Ft-os undabunda palyazatat egyengette, ami a kiiras szerint semmiben nem felelt meg a felteteleknek….ez nagy munka volt sok ido es loby tevekenyseg….. most kimaradt Somorjai a bulibol. O is rendesen kaszirozott mikor meg a Magyarok Vilagszovetsegebe ugykodott.
    Az is lehet rajott Orban ,hogy kar tamogatni ilyen kis csoportos szervezeteket mert csak maguk kozott hangosak es letszamban tamogatottsagban sehol nincsenek nem beszleve arrol, hogy feljelentos modszerekkel nem lehet canadai politikai kapcsolatotkat epiteni ,csak lejaratni magukat.

  • kedves Geyza

    a kanadaiak egyszeruen NEM ERTIK es ezert nem idegesitik magukat:)

  • Tévedsz Cshristopher, a montreali Gazette lehozott kétnek, választ, Göllner a mai magyar kormány ellenes hazugságira!
    Ami meg a Malév múltját és jelenét érinti, nézz bele a Wikipédiába, mit tett a repülőtérrrel és a Malévvel az előbbi kormány 8 év alatt!

  • Kovács Árpád

    Ugyan már mellitta ne hazudozz ,A Malévet gyurcsanyék adták el az orosz félnek se pénzért ,bajnai meg vissza vette 100 x-ért.Kettő közötti árkülönbség pedig a szocik zsebét vastagította.

  • Kovács Árpád

    Melitta Abraham akkorákat hazudozol hogy szinte sistereg,Dancs Rozsaeknak hogy az 1,8millio Ft-os undabunda lopásokkal vádoltátok közben semmi féle jogsértés nem történt , még vádat sem lehet ellene emelni ,,akkor miről vádaskodol , bizonyítani kéne azután rágalmazni..Jah a nagy felhajtást azért csináltátok hogy a tagság előtt lejárassatok Dancs Rozsaékat , és Magyar házat igy tudtátok megkaparintani.

  • Kovács Árpád

    Ha én Dancs Rozsa lennék mellitta nyakába csinos rágalmazási ,becsületsértési pert indítanék,megérdemelné.

  • A Magyar külügyminiszter dolga,hogy megítélje az ottani követünk tevékenységét.Gondolom tudják mit tesz,vagy nemtesz.

  • Göllner András

    Földes Úr ! Az Ön logikája szerint akkor a nácik, vagy a kommunisták nagyköveteinek megítélése a náci és a kommunista külügyminiszterek dolga és nem azoké akik helyileg elszenvedték ezeknek az embereknek a tevékenységeit ? Ha így lenne, akkor Molotov, és Ribbentrop szabadon kávézhatott volna a II. világháború végén, akár egy új paktumot is köthettek volna egy új fajta utazási iroda működtetéséről. Rossz a hasonlat ? Adok egy jobbat. A Világbank elnökének különleges magatartása egy New York hotelszobában, és annak a tevékenységnek a mérlegelése , kinek a dolga ? Kizárólag a bank elnök felettesiének ?

    Kár, hogy Kovács Árpád nem Dancs Rózsa, mert akkor Kovács Rózsának hívhatnánk. Szerintem nagyszerű ötlet lenne, ha egy rágalmazási pert indítanának, és erre költenék el azt az 1.8 millát, amit Rozsa asszony felvett a magyar adófizetőktől. Uccu neki. Verjék el a lét. Egy fillért se látnának vissza belőle.

  • Bencsics Klára, csak szólok, a Wikipedia nem minősül hiteles forrásnak, kontrollálatlan tartalma miatt. Könyvtárosnak ezt tudni illene.

  • Zsofi

    epp most rendelek otthonrol konyveket, melyik Ulickaja konyvet olvastad? en eddig az elsok es utolsokat es az imagot, melyiket rendeljem a tobbibol? koszi

  • Olvastam az összeset, ami megjelent, a Daniel Stein nagyon jó, de komor és szomorú olvasmány, a Vidám temetés jó, Amerikába emigrált oroszokról szól, nekem a Kukockij esetei tetszett még nagyon, ez egy orvosról szól (Ulickaja eredetileg genetikával foglalkozó biológus) Nagyon jó még a novelláskötete, az Elsők és utolsók, és a Médea és gyermekei, ez – többek között a hazájukból elüldözött kozákokról szól. Válogathatsz kedvedre közülük, itthon az áruk elég húzós, de megéri, ha könyvtárból nem jutsz hozzá.

  • bocs, látom, az elsők és utolsókat olvastad már…

  • Gyarmati Rezső

    A Christopher Adam féléknek, akik antiszemitáznak másokat, miután összeállnak egy “Szemenyei” Kiss Tamás-féle neonáci nyilas hányadékkal, annyi a hitelességük, mint Göllnernek, aki ugyanazt teszi.

  • Göllner András

    Menj el vizilabdázni Gyarmati, oszt utána gyere ide vissza, és ne személyeskedj, hanem a cikekkel foglalkozz, mert így nagyon uncsi vagy, meg közönséges. Tudod ?

  • csak remelem, semmi koze a gyarmati andreahoz….

  • Göllner András

    Én nem tudom ki ez a Gyarmati, Misi, nem is érdekel, csak azt tudom, hogy a fiú nem a témával foglalkozik hanem sarat dobál, mint egy megszálott. A sárdobálással sincs nagy bajom, nyugodtan csinálja, de ne itt … a sárdobálásnak másutt a helye. Ez egy minőségi lap, nem egy sárfürdő. A Chris Adam megkért bennünket, hogy próbáljunk viselkedni. Én nagyon igyexem. Ugye láccik is, Misi 🙂 …..

  • igen, mindenki nagyon visszafogott, mostanaban ense kurvaanyazok meg apadfaszazok, marmint ide:)

  • Göllner András

    Igen, látom……

  • Judith Kopacsi

    András, vigyázz a hejesirásra, mert ki leszünk oktatva.:)

  • Göllner András

    Tudom, a nyelvészeknek nem vagyok annyira helyes 🙂 .De az írók különben is mindent megértenek, és ez az egyedüli dolog ami számít. Sajnos néha mellé ütök, meg van még egy két hendikeppem – pl 5 elemit jártam magyar suliba. De azért igyexem, és nem tagadom szeretek jáccani (sic) IS, drága anyanyelvünkkel. A nyelv, többek közt azért van, hogy játszunk vele, nem ? Nem csak egy látszer, hanem egy hangszer. Te hogy látod, Judy ???

  • Göllner András

    Különben, én imádom a nyelvünket. Itt van például egy csodálatos szó – szájpadlás. Ugye csodálatos ? De a szemrehányás se kutya… Csodálatos szavak, és egytől egyik át suhannak Chris Adam radárja alatt. Anyukám….

  • Judith Kopacsi

    Nézz be Gelbergóciába, és megtudod. (www.gelbergocia.org).

  • A MALÉV nyereséges részét / teherszallitas,földiiranyitas / külön eladtak az elözö kormanyok,a veszteséges maradék nem kellett senkinek,mert tulkapacitas van a személyszallitasban mindenhol.

  • Hosszan lehetne sorolni a gyurcsány és bajnai által okozott nemzetgazdasági károkat.
    Erre a kormányra csak a deficitet és a fisszafizetési kötelezettséget hagyták és még ők mutogatnak ujjal, hogy ki a felelős. Komolyan mondom, hányinger.

  • jav.
    visszafizetési

  • Miért nem olvasható a hozzászólások jegyzékében látható Pordány László-féle bejegyzés a kommentek között?

  • “dakota on A kanadai magyar jobboldal Orb…
    dakota on A kanadai magyar jobboldal Orb…
    dakota on Schmitt Pál mindent tagad, lel…
    Dán József on Schmitt Pál mindent tagad, lel…
    Tatulus on A fideszes kanadai magyarok a …
    Pordány László ottaw… on A kanadai magyar jobboldal Orb…
    dakota on Valóban nem kell Kertész …”

    Konkrétan az utolsó előtti bejegyzésre gondoltam.
    Hova lett a nagykövet úr hozzászólása, kedves szerkesztők?

  • Érdeklődéssel várom a választ?

  • Kedves Christopher, mi történt a nagykövet úr kommentjével?

  • Dakota,

    hol látott itt bármilyen kommentet a nagykövet úrtól? Bár lapunkat olvassa, hozzászólni nemigen szokott.

  • Kedves Christopher, az általam bemásolt lista utolsó előtti hozzászólója volt ma a nagykövet úr, ahogy látható.
    Képként is elmentettem a bejegyzéséről az akkori állapotot, de az oldal korlátozott lehetőségei miatt csak az egyszerű másolás, beillesztés funkció működik itt.

    “//
    cikk
    Magyarság
    A kanadai magyar jobboldal Orbán ottawai nagykövetét támadja
    Posted by Christopher Adam ⋅ március 27, 2012 ⋅ 36 hozzászólás

    Kemény szavakkal bírálta Somorjai Ágnes, a torontói Magyar Élet című kormánypárti hetilap főszerkesztője Pordány Lászlót, az Orbán-kormány ottawai nagykövetét a budapesti Lánchíd rádióban. Somorjai Ágnes szerint Pordány nagykövetnek az lenne a feladata, hogy válaszoljon a “balliberális mocsokra,” de kinevezése óta, ezt alig tette. “Nem tudunk róla, hogy ő valamit is csinálna”–nyilatkozta Pordány nagykövet tevékenységéről a torontói magyar lap főszerkesztője. Somorjai Ágnes szerint Pordány majdnem másfél év alatt csupán egyszer adott egy öt perces interjút “egy nagyon kicsi” kábel tévé műsornak. “Nem kapunk megfelelő támogatást az ottawai külképviselettől”–nyilatkozta az idén éppen 65 éves Magyar Élet főszerkesztője.

    Miközben lehet, hogy Somorjai Ágnes lapja nemigen részesül támogatásban és az Orbán kormány kanadai kirendeltsége nem tanusít elegendő érdeklődést a Magyar Élet köré szerveződő jobboldali tábor iránt, ez korántsem jelenti azt, hogy a nagykövetség nem ápolna közelebbi kapcsolatokat más kanadai magyar fideszes szervezetekkel és személyekkel.

    Kanadában két részre oszthatjuk a Fidesz-tábort, és lényegében személyes konflikustokkal magyarázhatjuk a köztük lévő szakadékot. Mára a Magyar Élet táboránál nagyobb, aktívabb és hatékonyabb a Dancs Rózsa Kalejdoszkóp Hagyományőrző Klub és folyóirat köré szerveződő csoport. Ebből nőtt ki 2012 március elején Ottawában a Kanadai Magyarok Országos Szövetsége (KMOSZ) és ez a csoport volt az, amely támogató levelet írt a budapesti Békemenet szervezőinek. Amikor a Lánchíd rádió riportere lényegében Somorjai Ágneshez kötötte a Békemenethez fűződő levelet, a főszerkesztő azonnal a Magyar Élet által 2011 januárjában elindított, “Igazságot Magyarországnak!” című peticióra terelte át a szót, melyet néhány hete feltámasztottak. Miközben az 1,8 millió forintos magyar állami támogatással rendelkező Dancs Rózsa közeli kapcsolatokat ápol Pordánnyal – és még nagyköveti kinevezése előtt is ő fogadta Torontóban, akkoriban még a Magyar Ház előző, leszerepelt vezetőségének egyik tagjaként – Somorjai Ágnes mérhetetlenül távol áll az ottawai külképviselethez köthető, jobboldali agitpropban résztvevő köröktől.

    Somorjai természetesen az Orbán-kritikus emigrációra is kitért, valamint a kanadai angol nyelvű sajtóra. “Sajnos a média nagy része itt is a balliberális oldal kezében van”–mondta a kanadai újságokról és külön kitért Anna Porter magyar származású íróra, aki éppen a Macleans április 2-ai számában publikált egy cikket a magyar demokrácia hanyatlásáról. “Anna Porter eljátsza a nagy ötvenhatost”–jegyzi a Magyar Élet főszerkesztője a kanada íróról. “Itt a posztkommunista bandának még mindig vannak kapcsolatai és ezeket még az átkosban alakították ki. Ők táplálják a Kertész moslékot”–tette hozzá, megemlítve Kertész Ákos Kossuth-díjas írót, aki februárban Montreálba menekült.

    De Somorjai Ágnes elárulta, hogy a Magyar Élethez közeli jobboldaliaknak vannak kapcsolatai a kanadai konzervatív kormánnyal. Most például egy, a magyar médiatörvényekhez hasonlító törvénymódosítást szorgalmaznak Stephen Harper miniszterelnök kormányánal, mely arra kötelezné a kanadai angol és francia újságokat, hogy olvasói ellenvéleményeket publikáljanak, még akkor is ha ezt amúgy nem támogatná az adott lap főszerkesztője. “Több mint valószínű, hogy ezt eltudjuk érni”–jegyezte a főszerkesztő a Lánchíd rádiónak. Ez a lépés azért lenne fontos a kanadai magyar fideszesek számára, mert saját elmondásaik szerint nincs olyan kanadai lap mely lehozná véleményüket.

    Egyébként a kanadai magyar fideszesek leginkább úgy tudnának neki menni a kanadai angol és francia médiának amiatt, hogy nem közlik le Orbán-párti véleményeiket, hogy a Human Rights Commission-hez fordulnak és panaszt emelnek a szóban forgó sajtótermék(ek) ellen. Ilyenre már volt példa más közösségekből – nemrég éppen a Macleans esetében, mely e hetén hozta le Porter legújabb írását – tehát ez az opció sem lenne elképzelhetetlen.

    Természetesen a Kanadai Magyar Demokratikus Charta is szóba került az interjúban. “A kanada magyar közösség a Chartát amennyire tudja kiközösíti”–jelezte Somorjai Ágnes és ez a megállapítás részben akkurátus. Például mint ahogy arról már számtalanszor írtunk, a chartások de facto ki vannak tiltva az Androvich Tamás plébános által vezetett montreáli Magyarok Nagyasszonya Egyházközségéből.

    A Somorjai-interjú jelzi, hogy mennyire összetett a kanadai magyar emigráció. Még a fideszeseket is legalább két külön táborra lehet osztani és csak az egyikük felel meg a markánsan jobboldali nagykövet elvárásainak.
    Tetszik
    Jelezd elsőként, hogy neked ez tetszik: post!
    « Schmitt Pál plagizált, de nem baj
    Budapesten a szocialisták a legnépszerűbbek, a Fidesz tábora összezsugorodott »
    Interakció
    36 vélemény to “A kanadai magyar jobboldal Orbán ottawai nagykövetét támadja”

    Na, engem ez a de facto kitiltás az Androvich féle tempomból nem igen érint, mert eddig azt sem tudtam, hogy léteznek, nem hogy szándékomban állt volna látogatni öket. De, ezek szerint nem vesztettem túl sokat.

    Szerző Judith Kopacsi | március 27, 2012, 6:02 du.

    Sőt, az az érzésem, hogy ha már eddig kibirtuk, ezután sem fogunk könnyeket hullajtani amiatt, hogy nem szeretnek minket ottan.

    Szerző Judith Kopacsi | március 27, 2012, 6:03 du.

    Úristen….ezek ebben hangnemben kommunikálnak KANADÁBAN embertársaikról ?
    Azért…azért ezt nemhittem volna…
    A kanadai nem-magyarok mit szólnak mindehhez ?
    Nem kapnak hányingert a ” Magyar ” szó hallatán ?

    Szerző Geyza | március 27, 2012, 6:07 du.

    Nagyszerű összefoglalás, Christopher Adam.

    Halkan megjegyezném – a Lánchíd Rádió, mint a hazai közéleti tudósítás 90%-a, a FIDESZ-t támogató 4 üzleti család egyikének a zsebében üldögél. Próbáljon ott, vagy bárhol egy épp eszű ember kormány ellenes véleményt alkotni. Annyi az esélye, mint egy hógolyónak a pokolban. Bővebb részleteket a Kanadai Magyar Demokratikus Charta vádiratában lehet erről találni.

    Szeretnénk Somorjai Asszonyt tájékoztatni, hogy a Kanadai Magyar Demokratikus Chartának is nagyszerű kapcsolatai vannak a kanadai Konzervatív kormánnyal, mert szervezetünk a Harper kormányt demokratának tartja, együttműködik vele, tagjaink közt sokan állnak napi kapcsolatban konzervatív kormány képviselőivel, és olyanokkal akik jól emlékeznek arra, hogyan nyúlta le az első Orbán kormány a Ferihegyi felújjítást végző kanadai befektetőket,

    Szerző Göllner András | március 27, 2012, 6:13 du.

    Geyza,

    ezért van az, hogy az angol kanadai lapokban általában még olvasói leveleket sem hoznak le Orbán-párti magyaroktól.

    Szerző Christopher Adam | március 27, 2012, 6:14 du.

    Tokeletesen egyetertek. A Malev csodje kodolva volt mert az elso Orban kormany elintezte,hogy meg veletlenul se merjen befektetni senki,ahogy a canadaiakat kirugta ,hisz okos ember mas karan tanul…. Mr Harper kinai targyalasa sikeres volt canadanak………..kinaiak hamar vettek a lapot.
    A nagykovet ur “dolgozott” Dancs Rozsaeknak hogy az 1,8millio Ft-os undabunda palyazatat egyengette, ami a kiiras szerint semmiben nem felelt meg a felteteleknek….ez nagy munka volt sok ido es loby tevekenyseg….. most kimaradt Somorjai a bulibol. O is rendesen kaszirozott mikor meg a Magyarok Vilagszovetsegebe ugykodott.
    Az is lehet rajott Orban ,hogy kar tamogatni ilyen kis csoportos szervezeteket mert csak maguk kozott hangosak es letszamban tamogatottsagban sehol nincsenek nem beszleve arrol, hogy feljelentos modszerekkel nem lehet canadai politikai kapcsolatotkat epiteni ,csak lejaratni magukat.

    Szerző Melitta Abraham | március 27, 2012, 6:42 du.

    kedves Geyza

    a kanadaiak egyszeruen NEM ERTIK es ezert nem idegesitik magukat:)

    Szerző Libas Misi! | március 27, 2012, 9:31 du.

    Tévedsz Cshristopher, a montreali Gazette lehozott kétnek, választ, Göllner a mai magyar kormány ellenes hazugságira!
    Ami meg a Malév múltját és jelenét érinti, nézz bele a Wikipédiába, mit tett a repülőtérrrel és a Malévvel az előbbi kormány 8 év alatt!

    Szerző Klara Bencsics | március 27, 2012, 10:10 du.

    Ugyan már mellitta ne hazudozz ,A Malévet gyurcsanyék adták el az orosz félnek se pénzért ,bajnai meg vissza vette 100 x-ért.Kettő közötti árkülönbség pedig a szocik zsebét vastagította.

    Szerző Kovács Árpád | március 28, 2012, 3:46 de.

    Melitta Abraham akkorákat hazudozol hogy szinte sistereg,Dancs Rozsaeknak hogy az 1,8millio Ft-os undabunda lopásokkal vádoltátok közben semmi féle jogsértés nem történt , még vádat sem lehet ellene emelni ,,akkor miről vádaskodol , bizonyítani kéne azután rágalmazni..Jah a nagy felhajtást azért csináltátok hogy a tagság előtt lejárassatok Dancs Rozsaékat , és Magyar házat igy tudtátok megkaparintani.

    Szerző Kovács Árpád | március 28, 2012, 3:52 de.

    Ha én Dancs Rozsa lennék mellitta nyakába csinos rágalmazási ,becsületsértési pert indítanék,megérdemelné.

    Szerző Kovács Árpád | március 28, 2012, 5:22 de.

    A Magyar külügyminiszter dolga,hogy megítélje az ottani követünk tevékenységét.Gondolom tudják mit tesz,vagy nemtesz.

    Szerző Ernő Földes | március 28, 2012, 6:57 de.

    Földes Úr ! Az Ön logikája szerint akkor a nácik, vagy a kommunisták nagyköveteinek megítélése a náci és a kommunista külügyminiszterek dolga és nem azoké akik helyileg elszenvedték ezeknek az embereknek a tevékenységeit ? Ha így lenne, akkor Molotov, és Ribbentrop szabadon kávézhatott volna a II. világháború végén, akár egy új paktumot is köthettek volna egy új fajta utazási iroda működtetéséről. Rossz a hasonlat ? Adok egy jobbat. A Világbank elnökének különleges magatartása egy New York hotelszobában, és annak a tevékenységnek a mérlegelése , kinek a dolga ? Kizárólag a bank elnök felettesiének ?

    Kár, hogy Kovács Árpád nem Dancs Rózsa, mert akkor Kovács Rózsának hívhatnánk. Szerintem nagyszerű ötlet lenne, ha egy rágalmazási pert indítanának, és erre költenék el azt az 1.8 millát, amit Rozsa asszony felvett a magyar adófizetőktől. Uccu neki. Verjék el a lét. Egy fillért se látnának vissza belőle.

    Szerző Göllner András | március 28, 2012, 11:20 de.

    Bencsics Klára, csak szólok, a Wikipedia nem minősül hiteles forrásnak, kontrollálatlan tartalma miatt. Könyvtárosnak ezt tudni illene.

    Szerző Tüske Zsófia | március 28, 2012, 11:29 de.

    Zsofi

    epp most rendelek otthonrol konyveket, melyik Ulickaja konyvet olvastad? en eddig az elsok es utolsokat es az imagot, melyiket rendeljem a tobbibol? koszi

    Szerző Libas Misi! | március 28, 2012, 11:32 de.

    Olvastam az összeset, ami megjelent, a Daniel Stein nagyon jó, de komor és szomorú olvasmány, a Vidám temetés jó, Amerikába emigrált oroszokról szól, nekem a Kukockij esetei tetszett még nagyon, ez egy orvosról szól (Ulickaja eredetileg genetikával foglalkozó biológus) Nagyon jó még a novelláskötete, az Elsők és utolsók, és a Médea és gyermekei, ez – többek között a hazájukból elüldözött kozákokról szól. Válogathatsz kedvedre közülük, itthon az áruk elég húzós, de megéri, ha könyvtárból nem jutsz hozzá.

    Szerző Tüske Zsófia | március 28, 2012, 11:52 de.

    bocs, látom, az elsők és utolsókat olvastad már…

    Szerző Tüske Zsófia | március 28, 2012, 11:53 de.

    A Christopher Adam féléknek, akik antiszemitáznak másokat, miután összeállnak egy “Szemenyei” Kiss Tamás-féle neonáci nyilas hányadékkal, annyi a hitelességük, mint Göllnernek, aki ugyanazt teszi.

    Szerző Gyarmati Rezső | március 28, 2012, 1:30 du.

    Menj el vizilabdázni Gyarmati, oszt utána gyere ide vissza, és ne személyeskedj, hanem a cikekkel foglalkozz, mert így nagyon uncsi vagy, meg közönséges. Tudod ?

    Szerző Göllner András | március 28, 2012, 1:44 du.

    csak remelem, semmi koze a gyarmati andreahoz….

    Szerző Libas Misi! | március 28, 2012, 1:47 du.

    Én nem tudom ki ez a Gyarmati, Misi, nem is érdekel, csak azt tudom, hogy a fiú nem a témával foglalkozik hanem sarat dobál, mint egy megszálott. A sárdobálással sincs nagy bajom, nyugodtan csinálja, de ne itt … a sárdobálásnak másutt a helye. Ez egy minőségi lap, nem egy sárfürdő. A Chris Adam megkért bennünket, hogy próbáljunk viselkedni. Én nagyon igyexem. Ugye láccik is, Misi 🙂 …..

    Szerző Göllner András | március 28, 2012, 2:21 du.

    igen, mindenki nagyon visszafogott, mostanaban ense kurvaanyazok meg apadfaszazok, marmint ide:)

    Szerző Libas Misi! | március 28, 2012, 2:32 du.

    Igen, látom……

    Szerző Göllner András | március 28, 2012, 2:36 du.

    András, vigyázz a hejesirásra, mert ki leszünk oktatva.:)

    Szerző Judith Kopacsi | március 28, 2012, 5:16 du.

    Tudom, a nyelvészeknek nem vagyok annyira helyes 🙂 .De az írók különben is mindent megértenek, és ez az egyedüli dolog ami számít. Sajnos néha mellé ütök, meg van még egy két hendikeppem – pl 5 elemit jártam magyar suliba. De azért igyexem, és nem tagadom szeretek jáccani (sic) IS, drága anyanyelvünkkel. A nyelv, többek közt azért van, hogy játszunk vele, nem ? Nem csak egy látszer, hanem egy hangszer. Te hogy látod, Judy ???

    Szerző Göllner András | március 28, 2012, 6:38 du.

    Különben, én imádom a nyelvünket. Itt van például egy csodálatos szó – szájpadlás. Ugye csodálatos ? De a szemrehányás se kutya… Csodálatos szavak, és egytől egyik át suhannak Chris Adam radárja alatt. Anyukám….

    Szerző Göllner András | március 28, 2012, 6:46 du.

    Nézz be Gelbergóciába, és megtudod. (www.gelbergocia.org).

    Szerző Judith Kopacsi | március 28, 2012, 7:37 du.

    A MALÉV nyereséges részét / teherszallitas,földiiranyitas / külön eladtak az elözö kormanyok,a veszteséges maradék nem kellett senkinek,mert tulkapacitas van a személyszallitasban mindenhol.

    Szerző Dénes ERÖS | március 30, 2012, 1:32 du.

    Hosszan lehetne sorolni a gyurcsány és bajnai által okozott nemzetgazdasági károkat.
    Erre a kormányra csak a deficitet és a fisszafizetési kötelezettséget hagyták és még ők mutogatnak ujjal, hogy ki a felelős. Komolyan mondom, hányinger.

    Szerző dakota | március 31, 2012, 1:46 du.

    jav.
    visszafizetési

    Szerző dakota | március 31, 2012, 1:47 du.

    Miért nem olvasható a hozzászólások jegyzékében látható Pordány László-féle bejegyzés a kommentek között?

    Szerző dakota | március 31, 2012, 1:56 du.

    “dakota on A kanadai magyar jobboldal Orb…
    dakota on A kanadai magyar jobboldal Orb…
    dakota on Schmitt Pál mindent tagad, lel…
    Dán József on Schmitt Pál mindent tagad, lel…
    Tatulus on A fideszes kanadai magyarok a …
    Pordány László ottaw… on A kanadai magyar jobboldal Orb…
    dakota on Valóban nem kell Kertész …”

    Konkrétan az utolsó előtti bejegyzésre gondoltam.”

  • Kedves Chistopher, nem igazán azt a részt sikerült bemásolnom, amit akartam.

    “Miért nem olvasható a hozzászólások jegyzékében látható Pordány László-féle bejegyzés a kommentek között?

    Szerző dakota | március 31, 2012, 1:56 du.

    “dakota on A kanadai magyar jobboldal Orb…
    dakota on A kanadai magyar jobboldal Orb…
    dakota on Schmitt Pál mindent tagad, lel…
    Dán József on Schmitt Pál mindent tagad, lel…
    Tatulus on A fideszes kanadai magyarok a …
    Pordány László ottaw… on A kanadai magyar jobboldal Orb…
    dakota on Valóban nem kell Kertész …”

    Konkrétan az utolsó előtti bejegyzésre gondoltam.”

    Szerző dakota | március 31, 2012, 5:10 du. “

  • Ez nem bejegyzés, hanem egy ún. “trackback/pingback.” Egy automatikus szöveg ami egyszerűen jelzi, hogy egy hyperlinkkel kötöttöm össze két cikket. Azaz, a mai irásban belinkeltem egy régebbi cikket.

  • dakota

    latod, mar a kerdesedbol is kiderul, milyen ostoba vagy!

  • Kedves Christopher, 2012, március 31-én, délután 2:01-kor kérdeztem rá először és akkor még látható, olvasható volt mindenki által a főoldalon, hogy volt egy bejegyzés a nagykövet úr részéről, azt másoltam be ide, mert a monitoron megjelenő képet nem engedte az oldal programja, bár elmentettem azt is, amin egyértelműen látszik, hogy volt egy bejegyzés, ami nem jelent meg kommentként vagy törölve lett, mondhatni azonnal.
    A tények makacs dolgok, kedves Christopher. Most is azt kérdezem, hogy miért nem olvasható a nagykövet úr kommentje?

  • Egy állítólag demokratikus, legalábbis nevében magyar oldalon, ahol állítólag minden vélemény számít.

  • Kedves Dakota,

    akkor mégegyszer mondom: Pordány László nem irt ide semmilyen kommentet. Ha ezt nekem nem hiszed el, akkor egész nyugodtan megkérdezheted a nagykövet úrat emailen keresztül:

    [email protected]

  • Dakota1A felhabrodasod jogos,de mar (tobbi oldalrol is)tudhatod,hogy ez a Adam-fele reakcio,ha nem tudjak kivedeni,ami ide felkerult.Tolem is eleg sokat levettek.A sok kozul csak egyszer jeleztek,hogy a “comment awaits moderisation”.Meg azt is meg kerdeztem,hogy az mit jelent,de meg mindig varom ra a valaszt.Most egymast oktatjak heltesirasbol.Hat….ez is egy jooo???vedekezes.Meg jobb a tamadas.O szerintuk.

Leave a Reply


This site is protected by Comment SPAM Wiper.