Vissza a tartalomjegyzékhez


Reneszánszát éli a lego

A klasszikus építõkockák iránti kereslet felfutásának köszönhetõen közel háromszorosára növelte nyereségét a dán Lego. Európa legnagyobb és az amerikai Mattel után a világ második játékgyárának adózott eredménye az elsõ félévben 427 millió dán koronára (57 millió euróra) emelkedett az egy évvel korábbi 159 millióhoz képest. Elsõsorban Észak-Amerikában és Észak-Európában volt jó az üzletmenet. A 75 éves vállalat 2006 elõtt sokáig veszteséges volt: a világ negyedik legnagyobb játékgyáraként nehéz helyzetbe került elsõsorban a számítógépes játékok elterjedése miatt. Az átszervezések jegyében elsõsorban a hagyományos építõelem üzletágra helyezték a hangsúlyt, mert úgy ítélték meg, hogy az elektronikus játékok további térnyerése közben újabban növekedni kezd az érdek­lõ­dés a kreativitást igénylõ játékok iránt is.