Vissza a tartalomjegyzékhez


Nem tesz jót a koedukált iskola

Jobban tennék, ha nem járnának a lányokkal egy osztályba a brit alsós fiúk, derült ki a bristoli egyetem kutatóinak felmérésébõl. Mint az Observer címû brit vasárnapi lap megtudta, a fiúk eredményei angolból például lényegesen jobbak, ha csak kevés lány van az osztályukban.

A bristoli tudósok az összes brit iskolából gyûjtöttek adatokat felmérésükhöz, melybõl kiderült, hogy a fiúk tanulmányi átlaga a lányok számának növekedésével fordítottan arányos. A kutatást vezetõ Steven Proud szerint hasznos lenne, ha a fiúk egynemû osztályokban tanulhatnának. A tudós azzal érvel, hogy a lányok általában jobbak például angolból, gyorsabban válaszolják meg a kérdéseket és magabiztosabbak az órákon, míg a fiúk „elbújnak a hátuk mögött”. A szülõk arra szólítanak fel, hogy a tanárok kapjanak megfelelõ kiképzést, hogyan kell bánniuk a túlnyomó többségükben egynemû osztályokkal. Alan Smithers, a buckinghami egyetem professzora szerint csak 15 százalékban függ a teljesítmény az olyan tényezõktõl, mint az osztályok nemi összetétele, a többi általában képességen és otthoni háttéren is múlik.