Vissza a tartalomjegyzékhez


40 Milliós szerződést bukott beckham

David Beckhamnél nem sok nagyobb reklámértékkel bíró sportoló van napjainkban, de a sztár mohóságát már néha a cégek is túlzónak tartják. Nem hosszabbította meg 40 millió fontos - mintegy 13 milliárd forintos - szerződését David Beckhammel a Gillette cég, miután a Los Angeles Galaxy jobbszélsője túlzott követelésekkel állt elő.

Az évekig a márka reklámarcának számító Beckham ugyanis százalékot akart a kampánnyal megkeresett profitból, de ezt a kérést már túl mohónak ítélte meg a cégvezetés. Más reklámszerződéseiben sikerrel bevetette ezt a követelést az angol focista, így van, hogy a nevével eladott termékek után akár tíz százalék is leesik neki - mégpedig ez a világméretű kampányoknak köszönhetően hatalmas összeg. Nem is kell tartani attól, hogy a Gillette-szerződés felborulásával szegényházba jutna a család: öt másik világcégnek is a reklámarca, bevételei pedig megközelítik a 110 millió dollárt. A cég persze nem marad reklámarcok nélkül: új kampányukban a Barcelona francia csatárcsillaga, Thierry Henry, a föld legjobb férfi teniszezője, Roger Federer és a golfkirály Tiger Woods lesz a „zászlóvivő”.