Hírek, információk a készülő, egész napos BKV-sztrájkról
A BKV vezetősége a következő kompromisszumos javaslatokat dolgozta ki:
• Pénz az nincs. De minden buszvezető egy napra felcsaphat jegyellenőrnek, és a
teljes aznapi bevételt hazaviheti.
• Pénz továbbra sincs. De a szolgálati helyiségek mindegyikébe vagy egy
mélysugárzós plazmatévét vagy egy új fikuszt vásárol, amelyik olcsóbb.
• Pénz tényleg nincs. De munka után minden sofőr az üres járművel mehet még egy
kört.
A BKV és a szakszervezetek vezetői nem tudnak megegyezni a sztrájk alatti
elégséges szolgáltatásokról. Míg a közlekedési vállalat ragaszkodik ahhoz, hogy
maximum 2 buszvezető sztrájkolhasson egyszerre, a szakszervezet szerint
elégséges szolgáltatás az is, hogy a sofőrök bekapcsolják a járművüket, majd
helyben elolvassák a Közlekedés Enver Hodzsa alatt című albán akadémiai
kiadványt.
Ha sztrájk lesz, a BKV buszvezetőket toboroz. Előnyt jelent a felvételinél,
ha az illető már látott buszt testközelből. Hétvégén gyorstalpaló tanfolyamon
vezetik be a jelentkezőket a budapesti buszvezetés rejtelmeibe.
A gyorstalpaló főbb elemei:
- Mi a busz? Hogyan lehet elindítani?
- Az ajtók nyitása és csukása, különös tekintettel a retikülös öregasszonyokra.
- Hirtelen fékezések tömött busznál.
- Középhaladó káromkodástan az autósokkal történő találkozáshoz.
- Szituációs gyakorlatok ideges utasokkal.
- Hőség a vezetőfülkében.
- Az ajtó becsukása pontosan azelőtt, hogy az utas felszállhatna. kohnbandi