Nemcsak a sárban, de a kulturális élményekben is fürödhettek az érdeklodok
Veroce-Kismaroson, a VI. Magyar Sziget „fesztiválon”. A nagy esok miatt az
elorelátóbbak már gumicsizmában érkeztek, de azok is jól jártak, akik a fekete,
acélbetétes bakancsot választották. Ez utóbbiból több volt.
A tábor szervezettségét huen tükrözi, hogy a tavalyról megígért bovített
parkolókat a közeli gyümölcsösben oldották meg. Az elso akadályt, a sártengert
még a bejárat elott le kellett küzdeni, de a sajtónak a kapun sem volt olyan
egyszeru bejutni. A sajtóakkreditációs díj - a fotámogatókon (Magyar Demokrata,
Szentkorona Rádió stb.) kívül - ugyanis 50 ezer forint volt, mivel a szervezok
szerint az o szigetüknek „nincs szüksége a médiára”. A 2500 forintos napi belépo
kifizetése után viszont bárki kedvére válogathatott a programok között. Pár
lépés után „hungarotrendi” srác segít az elso lépések megtételében, mikor is a
magyar nyelv rejtett akadályaival birkózva próbálja elmagyarázni a pólóján
látható ómegába zárt országalma jelentését. A szimbólum a magyar ellenállást
jelképezi. Bovebben: „Mindennek ellen kell állni, ami nem magyar. A multiknak,
Amerikának, a Nyugatnak és mindennek, ami nem magyar.” A fiatalember egyébként
nem különösebben lóg ki a tömegbol, ekkora „Magyar vagyok, nem turista!” és
„Maradhat ez így? Nem, nem, soha!” feliratú pólós hazafiakból és skinheadekbol
álló tömeget sehol máshol nem lehet látni ilyen vegytisztán. A tábor területén
mindenfelé árpádsávos lobogók, „nagy magyarországos” térképek, zászlók,
jelvények láthatók. A bazársor is tartogat érdekes meglepetéseket: a szokásos
jelképrendszert felvonultató pólók mellett akadt nyilaskeresztes, rovásírásos,
halálfejes, hogy mindenki kedvére válogathasson. Továbbhaladva néhány Wass
Albert-szerzemény között figyelhet fel a látogató egy Magyar Talmud címu
könyvre. Az elso sorok természetesen egybol leszögezik, hogy nem antiszemita
irományt tart kezében az olvasó, ám a folytatásból megtudható, hogy a történelem
folyamán hány uralkodó, illetve pápa és miért tette indexre a Talmudot. A
bazársor végén pedig egy igazi hungarikum: másolt CD-k kartondobozból (Illés,
Republik, Edda, Kormorán stb). Hogy mindez törvényellenes-e, az eladó egyszeru,
tömör és mégis teljesen világos válaszából tudható meg: igen. A tábort járva
elkerülhetetlen az „étterem” szemrevételezése, ahol nagy erovel dübörög a „Hajrá
magyarok!”, belépéstol számítva is vagy tizenhétszer egymás után - a gyengébbek
kedvéért.
A Magyar Sziget szívében elhelyezkedo cirkuszi sátor egyben a tábor
komolyságát is jelzi. Itt kerül sor az olyan nemzetmento beszédekre, mint
mondjuk az Orbán Viktor barátjaként számontartott Kerényi Imréé, és az olyan
koncertekre, mint a botránysajtóból jól ismert Romantikus Eroszak, Magozott
Cseresznye, Egészséges Fejbor elnevezésu együtteseké. A népi okkultizmust a
„Csak a mesékben létezik a bubáj? - a kövekkel való gyógyítás hagyománya” címu
eloadás és társai hivatottak képviselni.
Ha azonban valaki csupán a tábor célját szeretné megérteni, vagy csak egyszeruen
fesztelen csevegésekbe szeretne bocsátkozni a mélymagyarokkal, sajnos nehéz fába
vágja a fejszéjét. Délután négy körül a kiszemelt alanyok vagy teljes
delíriumban heverésznek, vagy középso ujjukat segítségül hívva egyértelmu magyar
jelzéssel intenek be. Egyedül a tábor szervezoivel sikerült kifejezetten
izgalmas és értelmes beszélgetésbe bonyolódni. Ekkor tudtuk meg azt is, hogy a
tábor célja a határok lerombolása a fejekben. És már nem csak a magyarok között,
hiszen Franciaországban is megalakult a Hatvannégy Vármegye Ifjúsági Mozgalom (HVIM),
így valóban nemzetközivé vált a szervezet. A HVIM képviselteti magát hazánkon
kívül a Kárpát-medence többi országában és Torontóban is. Toroczkai László
foszervezo elmondta lapunknak, hogy „nem valami ellen, hanem valamiért került
megrendezésre a Magyar Sziget”, továbbá hogy a legjobb államformának o személy
szerint a királyságot tartja, az indiai kasztrendszerhez hasonló társadalmi
tagozódást véli elonyösnek, valamint hogy a szervezok között mindenki istenhívo
magyar. Konkrétan ugyan nem mondta ki, de utalásaiból egyértelmuvé vált, hogy a
mozgalom élére való kerülése sem természetes erok segítségével valósult meg. Az
önkényuralmi jelképek széles spektrumára kérdezve Toroczkai bevallotta, hogy nem
tud felelni minden egyes jelenlévoért a tíz-tizenötezres tömegben, de állítása
szerint egy hitleres pólót levetettek már szombaton a rendezok egy túlbuzgó
magyar érzelmu fiatalról. A szervezok egyik nem titkolt céja, hogy az
öltözetekkel és hajviseletekkel egyértelmuen kifejezésre jutó lázadást pozitív
irányba befolyásolják üzeneteikkel.