Vissza a tartalomjegyzékhez


Podcast vagy blogging?

A legújabb webes irányzatok támogatói nemrég azzal szembesültek, hogy a világ másik részének tulajdonképpen fogalma sincs, mit is akarnak mondani számára. A brit taxisofőrök, kocsmatulajdonosok és fodrászok (általában az új, divatos irányzatok „barométereiként” számon tartott csoport) között készült felmérés szerint közel 90 százalékuknak fogalma sincs, mit jelent a „podcast” kifejezés, 70 százalékuk pedig soha nem hallott még a bloggingolásról.

A „happy slapping” kifejezést (tizenévesek azon szórakozása, amikor emberekre támadnak rá, s ezt közben videóra veszik mobiltelefonjuk segítségével) már több ember értette (56%), mint a „podcasting” (12%) vagy a „blogging” (28%) kifejezéseket. „Kutatásunk nemcsak arra mutat rá, hogy médiaiparunk burkán kívül »gőze sincs« senkinek, mit jelent bloggingolni vagy podcastingolni, ez egyben kijózanító figyelmeztetés is” - állítja Sarah Carter, egy londoni reklámszakember. A „blog” egyébként olyan rövid webnaplót jelent, amelyet az interneten bárki, bármilyen témában nyilvánosan vezethet; míg a „podcasting” audioprogramok egyik közreadási formája interneten keresztül. Az elnevezés az iPod (az Apple népszerű digitális zenei lejátszója) és a broadcasting (közvetítés) szó kombinációjából származik. A DDB - a New Yorki bázisú Omnicom hirdetési csoport egyik tagja - szerint a felmérés eredménye arra figyelmeztet, hogy az ügynökségek talán túl rámenősen próbálják ügyfeleiket mindig újabb és újabb technológiák használatára rávenni, azaz túl gyors a reklámozás az új tömegkommunikációs eszközökön keresztül. „Túl sok időt töltünk azzal, hogy egymással beszélgetünk az iparágon belül, ahelyett hogy kimennénk, és megnéznénk, hol is tart a világ valójában” - vonta le a tanulságot David Hackworthy. (Reuters)