Vissza a tartalomjegyzékhez

Erdei Judith
Itthon otthon van

Míg a szakmai napot kitüntetések és optimista jóslatok, a közönségnapokat a nagy prospektusvadászat jellemezte a szokásos tavaszi Utazás kiállításon. Idén a díszvendégek Békés megye és Jordánia voltak. A népszerű Travel show évről évre rekordokat dönt, mind a kiállítók, mind a látogatók tekintetében. Ha nem is leszünk olyan világutazók, mint a németek, azért lassan kialakul egy olyan utazási kultúra, amit tudatos tervezés előz meg, és az új turizmusfejlesztési stratégia folytán nagyszabású tervek valósulnak meg azért, hogy ne csak mi, hanem az ide látogatók is otthon érezzék magukat.

28. Nemzetközi Idegenforgalmi Kiállítási


Békéscsaba. Ahol még a kerítés is… Fotó: Tourinform

Az EU-csatlakozás óta élénkült a turisztikai kereslet hazánk iránt. Ez jól tükröződik az összesített szállodai vendégéjszakák számában is, hiszen a külföldi vendégéjszakák nagysága most először haladta meg a 8 milliót. Különösen felpezsdült a vendégforgalom az Egyesült Államokból és Angliából. Továbbá nem elhanyagolható a diszkont légitársaságok forgalmának több mint tízszeres növekedése és a minőségi szolgáltatások iránti kereslet élénkülésének folytatódása. 
A Magyar Turizmus Rt. (MT) hazánkat népszerűsítő kampányai igen sikeresek, az „Itthon otthon van” érzés visszatükröződik a gyógy- és wellness típusú szállodák forgalmának dinamikus bővülésében. Az MT továbbra is az egészségturizmusra teszi a hangsúlyt, és az egyre szélesebb körben használható üdülési csekkek használatát is propagálják. (Erről egyébként a .