Vissza a tartalomjegyzékhez


Korzika Cola öntudatos franciáknak

A piacvezető kólagyártó multinacionális vállalatok babérjaira törve Bretagne, Elzász és Korzika is csatlakozott azon francia tájegységek díszes táborához, akik lokálpatrióta indíttatásból hazai pályán szerették volna újraértelmezni a kólakészítés történelmét.

A vállalkozó szellemű üdítőitalgyártók a „népi kólák” elkészítéséhez a szokásos összetevőkön túl helyi ásványvizet alkalmaztak. A gyártók ars poetikája: megerősíteni francia polgártársaikban a regionális öntudatot, ennek megfelelően a palack címkéjén egy elzászi népviseletbe bújtatott hölgy pózol. A regionális kóla ötlete egyébként egy olyan bretagne-i illetőségű vállalkozó fejéből pattant ki, aki 2002-ben dobta először piacra a Breizh-kólát, ezzel kívánva alternatívát mutatni a globalizáció által keresztül-kasul átszőtt világnak. (T. G.)