Vissza a tartalomjegyzékhez


Papírforma–1

Nem történt nagy meglepetés a Forma-1-es szezont immár tradicionálisan megnyitó Ausztrál Nagydíjon. Papírforma született, hiszen a Ferrari hatszoros világbajnoka, a címvédő Michael Schumacher nyerte a futamot. A második helyen a szintén ferraris Rubens Barrichello ért célba, míg a harmadik helyezett a Renault ifjú titánja, a tavalyi Magyar Nagydíjat megnyerő Fernando Alonso lett. Baumgartner Zsolt autója meghibásodása miatt feladni kényszerült a viadalt.


A Ferrari bebizonyította, hogy még mindig az első csapat Fotó: DPPI

A német sztárpilóta rajt-cél győzelmet sepert be az Albert Parkban megrendezésre kerülő versenyen, amely már a 71. győzelem volt a számára. Az elmúlt öt évben négyszer az ő kezébe került a győztes trófea a kenguruk földjén. 
Pedig idén is vannak újdonságok, így például az „egymotoros hétvége” szabály. Ez annyit jelent, hogy minden egyes autóban csak egy V10-es motor kerülhet a pénteki edzéstől a vasárnapi verseny végéig tartó időtartamra. Amennyiben ezt a szabályt valaki áthágja, az csúnyán megfizet érte, hiszen tíz hellyel hátrébb csúszik a rajtrácson. Egyéb módosítások: a motort borító elemnek nagyobbnak kell lennie az eddiginél, s az eddigi három helyett két hátsó szárnyat használhatnak a csapatok, ráadásul a szponzori helyek növelése érdekében nagyobbnak is kell lennie a szárnyaknak. A pénteki edzés helyett két időmérő lesz szombaton, s ekkor dől el a rajtrácson kialakuló sorrend. A pilóták abban a sorrendben mennek ki a pályára, ahogy az előző versenyen célba értek, majd a következő időmérőn az előző menet leglassabbja kezd.
Az első edzésen mindenki kevés üzemanyaggal fut majd, ugyanakkor versenybe állítással is, ami azt jelenti, hogy az autó alulkormányozott lesz.
Ami pedig a csapatokat illeti, a mezőny lényegében változatlan. A pilóták viszont cserélődtek, vagy újoncok kerültek a Forma-1 vérkeringésébe.
A nagy és gazdagabb csapatok lényegében változatlan felállással és szponzorokkal vágnak neki a szezonnak. A középmezőnyben és a mezőny végén voltak nagyobb változások. A Ferrarit, Williamset, a McLarent, a Renault-t és a Toyotát kivéve minden csapatnál történtek cserék, ráadásul mindenhol legalább egy olyan pilótát találhatunk, aki az előző szezonban nem állt rajthoz a Forma-1-es futamokon.
Mario Theissen, a BMW motorsport igazgatója nem is várt ekkora előnyt a Ferraritól, bár tudta, hogy idén is a maranellói csapat lesz az etalon: „Nem igazán ezt az eredményt vártuk, főleg nem azt, hogy ekkora távolság lesz köztünk és a Ferrari között. A Ferrari bebizonyította, hogy még mindig az első csapat. Éppúgy, ahogy tavaly is tettük, idén is nagyon keményen dolgozunk majd azon, hogy javítsunk a csomagunkon a szezon alatt.” Ebben a munkában ismét nagy segítségére lesz a csapat főszponzora, a HP, hiszen a szezonnyitó verseny óta a csapat bokszában elhelyezett ProLiant szerverek most még pontosabb és részletesebb telemetria-adatokat szolgáltatnak az autók fedélzeti komputerébe, hiszen azok az eddiginél majd kétszer több adatot tudnak a bokszba küldeni.
A végeredmény tükrében a Renault beigazolódni láthatta magas elvárásaink jogosságát. Bár a két pilóta, Jarno Trulli és Fernando Alonso egy kicsit tartottak attól, hogy sikerül-e olyan kimagasló eredményeket elérniük, mint amit a csapat vezetése várt tőlük, mégsem ijedtek meg, és Fernando Alonso máris begyűjtött egy harmadik helyezést és a vele járó hat pontot az első nagydíj után. Jarno Trulli a hetedik, még pontszerző helyen ért célba, így az enstone-i csapat jelenleg a konstruktőri ponttábla harmadik helyét foglalja el a Ferrari és a Williams után.
Mivel valódi fordulatot nem hozott a szezonnyitás, kíváncsian várjuk, mi fog történni a két hét múlva megrendezésre kerülő Maláj Nagydíjon. Vajon folytatódik a Ferrari dominanciája, vagy megrázzák magukat az élvonalbeli csapatok, és kielőzik a Ferrarit? Kiderül március 21-én. (Amber PR)