Vissza a tartalomjegyzékhez

Tóth Zsuzsanna
Az olasz divat dívája

Laura Biagiotti divat- és illatkreátor, akit az olasz luxusdivat nagyasszonyaként emlegetnek. Modelljeit a természetesség és a kényelem jellemzi, stílusa ugyanakkor nagyon nőies és kifinomultan elegáns. Kedveli a tiszta formákat és a lágy anyagokat. Nem a kifutókra tervez elsősorban, hanem a mindennapokra. Kollekciói vonzzák a hölgyeket, mert nem a taszító extrémitásra törekszik. Biagiotti a fehér szín szerelmese, amely számára a tisztaságot szimbolizálja. Legkedvesebb anyaga a kasmír, mellyel olyannyira gyakran dolgozik, hogy a The New York Times elnevezte a „Kasmír Királynőjének”. Lépjünk be a kiránynő palotájába, időzzünk el múltjának és jelenének ragyogó termeiben!


Laura Biagiotti 

Biagiotti 1943-ban született Rómában. Aktív részvétele a divatszakmában a hatvanas években kezdődött el, amikor édesanyja nyomdokaiba lépett, aki maga is egy divatstúdiót vezetett. Saját kollekcióját 1972-ben mutatta be, melyben merészen alkalmazta az olasz kultúra sajátosságait. Időközben számos kiegészítő termékkel szélesítette ki palettáját: parfümjei mellett saját tervezésű ékszerekkel, órákkal, női táskákkal, cipőkkel, kendőkkel és nyakkendőkkel kápráztatta el vevőit, akik szíves örömest áldoztak arra, hogy minden - a ruhától kezdve a gyűrűig - Biagiotti legyen rajtuk. Férje, Gianni Cigna, teljes mértékben támogatta felesége törekvéseit. Közös nagy szenvedélyük a régészet volt. Restaurálták a Róma kapujánál fekvő 16. századi Marco Simone kastélyt, mely egyben otthonukká és munkájuk fellegvárává vált. Dr. Cigna a Laura Biagiotti Group Spa elnökeként sikeresen nyitott olyan új piacok felé, mint Oroszország és Kína. 1988-ban Pekingben 30 kínai modell 125 ruhakölteményt vonultatott fel, mellyel Biagiotti lerótta tiszteletét az évszázados kínai alapanyagok, az értékes kasmír és a selyem előtt. A nagy sikerre való tekintettel öt év múlva ugyanitt mutatta be újdonsült kollekcióit, melyet a kínai közönség a Marco Polo-díjjal jutalmazott meg. Az olasz textilipar követeként meghódította Ázsiát, mely tárt karokkal fogadta a messziről jött „királynőt”.

A moszkvai Kremlben a „Kelet és Nyugat találkozása” égisze alatt futó nagyszabású divatshow-jával Oroszországban is megvetette lábát. 1991-ben építtették meg kastélyuk mellett a Marco Simone Golf Clubot, mely egy 150 hektáros, magas szintű technikai felszereltséggel rendelkező létesítmény lett. A club nagy büszkeségére később itt rendezték meg az „Italian Open”-t. Biagiotti nemcsak a sportot, hanem a kultúrát is támogatja rendszeresen, és aktív szerepet vállal annak megismertetésében. Az 1996-ban piacra dobott Sottovoce illatának bevételét felajánlotta a velencei La Fenice színház rekonstrukciójának támogatására. A Procter & Gamble-lel (ők gyártják Biagiotti parfümjeit) közösen helyreállították a Róma szívében fekvő, Michelangelo nevéhez fűződő Scala Cordonata del Campidogliot. Férjével együtt alapítványt hoztak létre a jelentős kortárs művészek támogatására. Számos hazai és külföldi megbecsülésben volt része. Húszéves kiemelkedő művészi teljesítményéért New York városa az Év Asszonya („Woman of the Year”) díjat adományozta Biagiottinak. Elnyerte a legrangosabb olasz közönségdíjat is, a Cavaliere del Lavorót (szó szerint a „munka lovagja”), melyet az Olasz Köztársaság elnökétől vett át. Férje halála után lányuk, Lavinia Biagiotti Cigna, csatlakozott a családi vállalkozáshoz. Lavinia korábban apja nyomdokait követve a Római Egyetemen orvosnak tanult és politikai gazdaságtant hallgatott, miközben édesanyja mellett is dolgozott. Az ősök vére felizzott ereiben; folytatva a nagyanyai és anyai hagyományokat, Kairóban mutatkozott be először kollekcióival. Lavinia első nemzetközi kilépése, Suzanne Mubarak first lady védnökségével, sikerrel zajlott le. Ennek talán Laura anyuka örült legjobban, hiszen mindenki előtt világossá vált: a kis „hercegnő” méltó alkotótársa lesz anyjának.


Lavinia Biagiotti Cigna 

Ezután Laviniára bízta az új Biagiotti-kollekció marketingjének szervezését. 2002-ben jubileumot ünnepeltek: pont harminc évvel azelőtt állt először színpadra Biagiotti. Ez év elején jelent meg Lavinia kislányoknak szóló sorozata, majd márciusban új Laura- órák kerültek forgalomba. Hat nagyszabású kollekciót mutattak be idén, melyekben az anyagok óriási választékát és a kiegészítő kellékek tömkelegét vonultatták fel a napszemüvegtől a kézitáskáig a „Home Collection” részeként. Ma Laura Biagiotti lányával együtt részesül a közönség elismerésében. 

***

Minden parfümje egyedi jelleggel bír, de közös jellemzőjük, hogy életerőt és életörömöt kívánnak sugallni és ezen értékek örök fontosságát hivatottak közvetíteni. Biagiotti illatait kivétel nélkül az italian romance, azaz az olasz romantika hatja át. Első illata a Fiori Bianchi 1982-ben született, melyet 1988-ban a Roma követett, majd 1992-ben a Venezia. 1994-ben került piacra a Roma Uomo, a Laura és a Venezia Pastello. 1999-ben már lányával közösen mutatták be a Tempora Donnát és a Tempore Uomót. 2001-ben pedig a Laura Biagiotti Emotionnel rukkoltak ki.