Vissza a tartalomjegyzékhez

Polovitzer Edina
Vagy a jót, vagy a rosszat képviseled

A Strictly Stúdióban lüktet a ritmus, elevenít, inspirál, elgondolkodtat, sőt mi több… húsba vág a szöveg, megütköztet a textus, s nocsak: észrevétlenül lopódzik a szívünkbe az új dallamvilág. S miért ne tenné, hiszen „ez a gospelen belül a gengszter hip-hop”, Lory B. meghatározása szerint. Lory B.-t, Ganxsta Zolee csapatának korábbi frontemberét sokaknak nem kell bemutatni. A szakmától és a közönségtől egy sereg titulust kapott már, ő volt a hírhedt polgárpukkasztó „rosszfiú”, majd a Végítélet című szólóalbuma óta sokak szemében „jófiúvá” avanzsált. Mostanában ismét stúdióba vonult, és készíti második lemezét.

- Lory, közel két év szünet után most újra alkotsz, kérlek, mesélj! Mi volt az oka a körülötted levő csendnek? 
- A kiadó hiánya. A Végítélet című albumom óta némelyek már pontot tettek a szakmai előmenetelem és a nevem végére. Azonban ez a két év hasznomra volt abban, hogy egy teljesen új hangvétellel és szövegvilággal populárisabban, közérthetőbb módon szóljak hétköznapi életérzésekről. A készülő albumom visszafogottabb, nyugodtabb és kevésbé szélsőséges, mint az előző volt, s ezáltal tán szélesebb réteg számára lesz hallgathatóbb. 
- A hallgatás ideje alatt nem voltál csalódott? 
- Az elején kicsit szomorú voltam, de itt szeretnék köszönetet mondani Leichmann Viktor barátomnak, aki mindvégig buzdított és bátorított a továbbhaladásra. Másfelől most egy olyan kiadóra találtam a BGBT Records és Berecz Gábor személyében, akivel ugyanazon a hálón mozgok. Ez alatt azt értem, hogy felvállalta mindazokat a velem szemben megfogalmazott előítéleteket és pozitív várakozásokat, amelyek a személyiségem körül forogtak. Levette a vállamról annak a másik hat szakmának a terhét is, amikben az előző lemezemnél foglalatoskodtam. Így nem az enyém a reklám, a marketing, a management, a promóció, a koncertszervezés és a médiakapcsolatok ápolásának a terhe.
- Miért volt szükséges a kiadóváltás?
- A hovatartozásom miatt opcióssá tették a szerződésemet a korábbi kiadómnál. Voltaképpen diszkrimináltak egy olyan intimitás miatt, ami nem kapott nyilvánosságot. A hitemről, a hitéletemről van szó. De hatezer lemez így is elment, és ez valahol egy jó visszacsatolás a munkámról.
- Más művészszakmákban többször emlegetik a kontraszelekció fogalmát, mi erről a véleményed?
- Valóban sok tehetséges zenészt láttam a szakmában, akik különféle műfajokban mozognak, rap-, jazz-, blues-, soul-, funky-zenészeket, igazán jók, egyéniségek, de nem tudták kibontakoztatni a karizmatikus és egyben nagyon értékes tehetségüket. Nekem mégis szerencsém van, „pont jókor voltam jó helyen”. Persze ezt a kedvező pillanatot befolyásolhatta az is, hogy tíz évet alapoztam zenei területen, táncoltam, énekeltem, koreografáltam, DJ-k mellett nyomultam.
- Lory, te „jófiúnak” tartod magad?
- Ez egy provokatív kérdés, és különben is ítéljen meg engem más, és ne az én szám. Hitelesebb a dolog, ha mások válaszolnak. Annyit tudok, hogy hat évvel ezelőtt nagyon lázadó, szélsőséges életmódot folytattam, de azóta egy döntés által pálfordulatot vett az életem, és nagyon megváltozott körülöttem és bennem minden. Más lett az életről alkotott véleményem, más lett az értékítéletem, máshogy viszonyulok az ember társadalomban és családban betölthető szerepéhez. A mostani dalok szövegébe is ezt csempésztem, de a szöveget nem kódoltam. Nemcsak fricskázok, hanem alternatívát is szeretnék közölni. Persze, ha elfogadod, jó, ha nem, hát én nem erőltetem, mindenkinek megvan a szabad akarata. Nem egy rap-térítő, hanem egy fogyasztóbarát lemezt szeretnék, amit az emberek dúdolgatnak, s bevisznek a hétköznapjaikba. Az üzenetet tekintve, leszerződtem Madách Az ember tragédiájának híres mondatával: „Ember küzdj, és bízva bízzál!” Az ember érték, és bármilyen nagy hibát vagy gonosz dolgot követett el az életében, még ha olyat is, amitől elhasalt, mindig fel kell állnia, és önmaga számára is meg kell adnia a lehetőséget a továbbhaladásra.
- Lory, új lemezeddel kinek szeretnél prófétálni, és mikor fog megjelenni?
- Hogyha arra gondolsz, hogy voltak próféták, akik úgymond mindig beszóltak, intettek, amikor vadhajtásokat, problémás gyökereket láttak, és ezt nem szégyellték a nyilvánosságra is hozni, hát ezt a fajta mentalitást - anélkül, hogy a felmenőkben három generációig tartó sértést okozzak - szívfájdalom nélkül mindenkinek, mindenütt felvállalom. Vagy a jót, vagy a rosszat képviseled. Nálam mondjuk tényleg nem volt középút. Ha a jót akarom, akkor a rossznak még az írmagját is ki kell hogy irtsam. Ezen a lemezen ez van, és ősztől már kapható!


Szponzori felhívás!

Lory B., a „Rosszfiú”, aki Ganxsta Zolee csapatában lett hírhedtté. Lory B., akit pálfordulása és szólóalbuma tett híressé és elismertté. „Próféta lett a Rapper!”- írták róla Végítélet című anyagával kapcsolatban a zenei lapok. Lory B. a „Jófiú”, aki megmutatta a műfaj hazai kedvelőinek, hogy létezik trágárság nélküli, pozitív üzenetet hordozó, igényes rap. Lory B., aki a nyár végén bemutatásra kerülő új hanganyagán ismét hitet tesz a bibliai értékek mellett, csépeli a rosszat és dicséri a jót, teszi mindezt a tőle megszokott „konyhanyelven”, utánozhatatlan tempóval és elemi erővel. A modern zenei hangzásvilág és a slágergyanús dallamok pedig (merthogy ez a fiú énekelni is tud!) a „kritikusok” szívét is megdobbantják majd!
Egy új album, melyet az Ön segítsége még sikeresebbé tehet! A kiadó reklámcége, a Mind’n Reklám Kft. a megjelenés előtt álló anyagnak országos szintű reklámkampányt tervez - sajtó, rádió, tévé, multiplex mozik, óriásplakátok stb. -, és ezzel párhuzamosan a médiaköltségek biztosítására különféle szintű támogatókat keres.
Céges támogatóknak (támogatásuk mértékétől függően) a kampányban való megjelenítés mellett ingyenes vagy extrakedvezményes reklámszolgáltatásokat nyújtunk, magánszemélyeknek pedig a szerző által dedikált és ajándékfelvételeket is tartalmazó, úgynevezett „Special Edition” CD-t ajándékozunk.
A tervezett reklámkampány részleteiről, a támogatási lehetőségekről bővebb információk a kiadótól kaphatók:

BGBT Records, 2043 Budaörs 3. Pf. 46.
e-mail:
mobil: 06(30)977-3333