Vissza a tartalomjegyzékhez


Ez az oroszlán: király

A Peugeot a 307-es megalkotásával nem egy átlagos utódmodellt hozott létre. Teljes bizonyossággal mondható, hogy a klasszikus és az egyterű autók legjobb elemeinek ötvözésével egy új limuzin-koncepció született, amely a tágasság, világosabb utastér, nagyobb használati érték, egy szóval még több öröm jellemez.


Új kategória született 

A 307-es nem túl nagy külső méretek mellett kimagaslóan tágas belsőt kínál legfőképpen hátul, ahol az utasok rendelkezésére álló tér hasonló méretű, mint egy felsőkategóriás limuzinban. A négy független kerékfelfüggesztés az utastérből és a csomagtartóból is nagyon kis helyet rabol el. A csomagtartó alaphelyzetben 420 literes, ami igény szerint a hátsó ülések előre döntésével mintegy négyszeresére növelhető. A padló baloldalán kapott helyet az „aktív” lábpihentető, amely ütközés esetén hátrafelé és nem lefelé mozog, így elkerülhető a boka sérülése. A műszerfalban hatalmas 17,5 literes kesztyűtartó található, legalább 10 percig keresgéltem benne a kesztyűket, amikor is feltettem magamnak a kérdést: „Miért hívják ezt kesztyűtartónak?” Ezek után a kalaptartó ismertetésére már ki sem térek. Egy kétliteres üdítős palack viszont simán elfér a kesztyűtartóban, ami - ha légkondicionált modellről van szó - még hűthető is. A vezetőülés magassága kézi kar pumpálásával állítható, amihez a volán tengely- és sugárirányú beállításával hosszú távon is fáradtságmentes üléspozíció alakítható ki. Az akusztikus és vibrációs jellemzők érzékelhetőségére a tervezők nagy gondot fordítottak, az utastér zajszigetelésének minősége különösen jól sikerült. Finomság, hogy az ablakmosó működtetését csak pár másodperc múlva követi a törlés, nehogy a száraz működés miatt a szélvédő karcolódjon. A gépjármű tömegének csökkentése érdekében a motorháztető alumíniumból, a sárvédők pedig a kisebb koccanások esetén is formamegőrző műanyagból készültek A fékrendszer négytárcsás, az első kettő ventillációs hűtésű. A blokkolásgátló, az elektronikus fékerőelosztás, a vészfék asszisztens és intenzív fékezéskor a vészvillogó automatikus felgyulladása egyaránt az alapfelszereltség része a 307-esen. Ugyancsak szériafelszereltség a távirányítós központi zár és az első, elektromos ablakok, a sebességfüggő szervokormány, a vezető és utas oldali légzsákok, valamint az ISOFIX-gyerekülés rögzítési pontok. A feláras extrák kínálatában szerepel a bőr kárpitozás, a kipörgésgátló és menetstabilizáló-rendszer és a fényszórók sötétedéskor való automatikus bekapcsolódása. Kezdetben a 307-es 1.4-es, 1.6-os, és 2.0 literes benzinmotorokkal és egy 2.0 literes HDI-dízelmotorral választható. Később érkezik egy turbófeltöltős benzines és egy 1.4 literes - a Forddal közösen kifejlesztett dízelmotor is. Az általunk kipróbált 110 lóerős modell országúti fogyasztása 100 km-re mérve 5,8 liter volt. A 307-es fő konkurensei az Opel Astra, a Ford Focus, a Renault Megan, és a VW Golf, de ára és vagánysága miatt az Audi A3-as és az Alfa147-es vásárlórétegének is üzenet értékű. Érdekesen állapították meg az alaptípus fogyasztói árát, ami pontosan 3 millió 150 ezer 307 forint. (K. S.)