A PSA, azaz a Peugeot-Citroën csoport mindkét márkája önálló egyéniséggel bír,
egymást kiegészítve erősítik jelenlétüket a nemzetközi piacokon. 1999-ben 248
milliárd francia frank értékben 2 millió 520 ezer autót adtak el, ebből hazánkban
4500 Citroën jármű talált gazdára.
Citroën Xsara - jól fest Fotó: Reuters
Az alapító, André Citroën jövőbe tekintő szellemisége mélyen átitatta a márka
egész történetét. A Citroënek 1919 óta mindig is az avantgárdot, a korszerűséget
és a merészséget ötvözték magukban, ezért természetesnek tűnt, hogy a harmadik évezred
első Citroënjét Picassóról nevezzék el. Mivel a Picasso család előbb ellenezte,
majd később „nevét adta” az autóhoz, és ezt a sajtó jól meg is szellőztette,
jobb reklámkampányt ki sem találhattak volna.
Ezzel az egyterűvel a franciák tarolnak az európai piacon - köszönhető ez a
konkurenciához képest kimondottan kedvező vételárnak. Mi sem jelzi ezt jobban, mint
hogy Magyarországon a „Mecuri időket” felidézően hat hónap az autóra való várakozás.
(Az 1,6 literes benzinmotorral felszerelt alapmodell vételára 3 millió 350 ezer
forint.) Belső tere mind a láb-, mind a fejteret tekintve a kategória élvonalában
van. Az egyterűeknél megszokott sok-sok tárolóhelyben itt sincs hiány, de a Picasso
erre is rátett egy lapáttal: a csomagtér oldalfalán kapott helyet egy körülbelül 20
kilogramm teherbírású, szétnyitható gurulós bevásárlókosár. A csomagtér alapállásban
550 literes, de az egyenként összehajtható és kiszerelhető üléseknek köszönhetően
ez tovább növelhető 2130 literig.
Az állítható magasságú kormányoszloppal és a fotelszerű első üléssel olyan üléspozíció
alakítható ki, melynek köszönhetően több száz kilométeres vezetés után is úgy
szálltam ki a kocsiból, mintha csak negyedórát utaztam volna. A digitális kijelző erős
napfényben is tisztán olvasható, azért egy fordulatszám-mérővel kiegészíthették
volna. Az 1300 kilogrammos önsúlyú autó úttartása a magasabb kasztni ellenére is
kiváló kanyarokban nem dülöngél, a kormánymozdulatokat precízen követi.
Minden Xsara Picassóhoz alapfelszerelésként jár egy 45 literes vezető oldali és egy
90 literes utas oldali légzsák, mely utóbbi igény szerint a gyújtáskulccsal
kiiktatható. Ezek után természetes, hogy az öt darab hárompontos biztonsági öv
ugyanennyi fejtámlával egészül ki. Szintén az alapfelszereltség részét képezi az
ISOFIX gyermekülésrögzítő, a szervokormány és az elektromos külső visszapillantó
tükör, a vezető oldalán becsípődésgátló funkcióval is rendelkező elektromos
ablakemelők, a központi zár és a fedélzeti számítógép. Végezetül még egy döntő
érv a választáshoz: a jelenleg legjobbnak mondott HDI dízelmotorral felszerelt modellváltozat
vegyes átlagfogyasztása 5,5 liter (!) gázolaj volt 100 kilométerenként.