Vissza a tartalomjegyzékhez

Mondovics L. Gábor
Új reménységek a száguldó cirkusz porondján

A Forma-1 világában is tűnnek fel újabb tehetségek, de ahogy minden versenysportban, itt sem véletlenül kerülnek a pályákra a fiatalok. Mivel komoly technikai sport az autóversenyzés, és nemcsak verseny a Forma-1, hanem nagyon komoly üzlet is, ezért alaposan megszűrik azokat, akik a kormány mögé ülhetnek. Komoly befektetésnek számít egy pilóta nevelése, és ha már a pályán van, a fizetése sem alacsony. A szponzorok is beleszólhatnak, ki vezesse az autót, mert a sikeres pilóta jobb reklám.


Michael Schumaher, és versenyzőtársa Rubens Baricchello leleplezik csapatuk, a Ferrari új, a Forma 1-es autóját    Fotó: MTI         

2000-ben adatott meg a 23 éves Nick Heidfeldnek, hogy kipróbálja, milyen a nagyok között. Az ifjú pilóta a Mercedes-McLaren csapat tagja lesz. A múlt évben a Formula-3000 győztese volt, szintén a német csapat tagjaként. A Forma-1 kistestvérének tartott tízfutamos versenyt már a nyolcadik után megnyerte. A győzelmet a Hungaroringen ünnepelte. Heidfeld 12 évesen a német gokartbajnokságban versenyzett, és akkor még csak álmaiban szerepelt a Forma-1-es részvétel.
1997-ben a Mercedes-Benz és a McLaren közösen indított egy programot, mely fiatal, tehetséges pilóták keresését és nevelését tűzte ki maga elé célként. Ez tette lehetővé a fiatalembernek, hogy az legyen, amire álmaiban vágyott, autóversenyző. Ahhoz képest, hogy kilencévesen csak a szórakozás kedvéért kezdett el gokartozni, szép pályát futott be.
A Ferrari-istálló jelenlegi új reménye és felfedezettje, az F1-2000 a héten mutatkozott be a világnak. A tavalyi gép, F3-99 névre hallgatott, csak kétszer robbant le verseny közben, de ettől függetlenül megérett a cserére. Rengeteg újítás van az új kocsiban, nemcsak a motor frissült, de a karosszériát is ránctalanították. Az átlag néző számára ugyan nem láthatók ezek, de nem is az esztétikai értékek befolyásolják a tervezőket. Egyszerűen jobban kell menni, mint a többiek, és ehhez minden évben segít egy újabb kutatási eredmény - most a szélalagút, újabb befecskendezés… Mellesleg ezen eredmények egy idő után feltűnhetnek a mindennapi autókban is. Rory Byrne a Ferrari főtervezője szerint, a motor mellett az autó aerodinamikájában történt a legtöbb előrelépés, ami a Bridgstone gumigyár által kifejlesztett termékekkel együtt adja a tökéletes összhatást.
Maranelloban Vivaldi zenéjére vették le a leplet az új olasz remekműről, amivel nem titkoltan, mint mindig, most is nyerni szeretnének.