Vissza a tartalomjegyzékhez


APROPÓ

Toplista

A felmérések szerint a 90-es évek végén a németországi autótolvajok körében a 326 lóerős, jó öreg Mercedes 500 E a legkedveltebb. A nyolchengeres luxuslimuzinból ezer darabra évi 27 lopási ügy jut. A toplista második helyezettje a bivalyerős, dízel Toyota Landcruiser terepjáró. A blokkolásgátló nélküli típusok mágnesként vonzzák a bűnözőket, így nem lehet meglepő, hogy a sportos Audi Coupé Quattro régebbi évjáratai sincsenek biztonságban. A Magyarországon használt nyugati típust vásárlók sem árt, ha tudják, hogy a 190 km/óra feletti csúcstempójú (szintén W 124-es), „veterán” Mercedes turbódízel a negyedik leggyakrabban elkötött modell Németországban. A további sorrend:

5. VW Polo G40
6. Mercedes 300 D Turbo
7. Jeep Grand Cherokee
8. Volkswagen Corrado
9. BMW M5
10. Volkswagen Golf Gti 16V


Németek a volánnál

A nemzetközi hírű Eurotax-Schwacke cég több mint 1200 németországi autókereskedő körében végzett felmérést 1999-ben, azt fürkészve, hogy mely gépkocsigyáraknak a legjobb a kapcsolata a kereskedői hálózattal. A viszonylag kis importőrök sorában a Skodáé lett a babér, míg a nagy beszállítók közül a Mitsubishi kapta a legtöbb dicséretet. A dél-koreai típusokat értékesítő szalonok közül a Proton képviseletek a legelégedettebbek. A speciális sportkocsik mezőnyében a Porsche-kereskedők, a luxusmodellek forgalmazóinak csapatában a Mercedes szerezte meg az elsőséget a BMW és az Audi előtt. A német „tömegautókat” értékesítő három vetélytárs közül az Opel szalonok jelezték a legfelhőtlenebb üzleti viszonyt a beszállító üzemekkel: a rivális Volkswagen második, a Ford csak harmadik lett. A külföldi négykerekűeket árusító kereskedők közül a Fiatosoknak fáj legtöbbet a feje Németországban, de a Lancia és az Alfa Romeo értékesítési láncánál is strukturális változásokkal összefüggő nehézségekről számoltak be a szakemberek.Igen intenzív lett a konkurenciaharc is: ez nem meglepő, ha tudjuk, hogy a 82 millió lakosú Németországban már körülbelül 53 millió járművet tartanak nyilván. Az átlag német vásárló napjainkban 37.600 márkát (4,9 millió forintot) ad ki új személygépkocsira. A statisztikák szerint egy-egy német polgár átlagosan 52 évig furikázik élete során, s eközben 3 vadonatúj és 7 használt négykerekűt nyű el. (Mogyorósi Gábor, Berlin)


Arany kormánykerék

A Rover 75 nyerte az Arany Kormánykerék Díjat, melyet a Bild am Sonntag, a legnagyobb német vasárnapi lap autós szakemberei ítélnek oda minden évben. A díj 24 éves történetében ez az első alkalom, hogy egy brit autó nyert, méghozzá jelentős pontelőnnyel. A Rover 75 2.5 V6, ötsebességes, automata váltós modellt különösen a jó ár-érték arányáért, menetkomfortjáért, alacsony fogyasztásáért és az utastér kialakításáért díjazták. A Rover 75 már számos díjat nyert idén, köztük az Auto Express magazin Az Év Dízel Autója díját, és A Világ Legjobb Autója díjat melyet Európa, Ázsia, Amerika és Ausztrália vezető újságírói ítéltek oda.


Ford, francia motorral

A világban tapasztalható igen éles verseny ellenére a Ford Motor Company 11 százalékkal jobb üzleti eredményt ért el az idén , mint az elmúlt év azonos időszakában. Ez az egymást követő tizennegyedik olyan negyedév, amelyben a Ford növelni tudta bevételeit, úgy, hogy 1997 óta folyamatosan csökkentették költségeiket. Közben az 1999-es Év Autójának választott Ford Focus nem egészen egy év alatt túllépte a félmilliós megrendelést. Annak érdekében, hogy a Ford személy- és haszongépjárműit a legkorszerűbb dízelmotorokkal lássák el, együttműködési megállapodást írtak alá a PSA (Peugeot-Citroën) csoporttal új erőforrások kifejlesztésére. Az élvonalba tartozó francia HDI motorok eddig is méltón vívták ki a szakma és a vásárlóközönség elismerését. (K.S.)


Futószalagon a 607-es

November 2-án beindult a Peugeot 607-es szériagyártása a franciaországi sochaux-i gyárban. Az évezred végén fellelhető technikai vívmányokat felsorakoztató 607-es limuzintól a márka presztízsének növekedését remélik a cég vezetői. Már magyarországi árak is vannak: a 2,2 literes 160 lóerős alaptípus 8,5 millió, a 3,0 literes, 210 lóerős változat pedig 10,5 millió forintba fog kerülni jövő tavasztól. A dízel kedvelőinek 9,2 millió forintot kell leszurkolniuk a (közvetlen befecskendezéses) 136 lóerős, 2,2 literes masináért. A 607-es az igényes, a felső kategóriás autók világában otthonosan mozgó és a műszaki újdonságokat értékelő vásárló réteget célozza meg. Az ugyan nem mondható, hogy ennyiért „lopás eladni”, de figyelembe véve a konkurens márkákat - áraik mindenképpen versenyképesek. (K.S.)