A hétvégén kezdetét veszi a Formula-1. 1999-es idénye. A száguldó cirkusz első
helyszíne Ausztrália lesz.
A melbourne-i pálya felülnézetből. Johnny Herbert tart terepszemlét az Ausztrál Királyi
Légierő egyik repülőgépéről Fotó: MTI
A nagydíjat hivatalosan először 1985-ben rendezték meg, az adelaide-i utcai pályán.
A futam minden alkalommal idényzáró jelleggel került a programba (1986-ban és
1994-ben a világbajnoki cím is ott dőlt el: előbb a francia Alain Prost javára a brit
Nigel Mansell-lel szemben, majd a német Michael Schumacher előnyére a brit Damon Hill
ellenében). A helyszínt négy évvel ezelőtt Melbourne-be tették át, ahol előzőleg
18 hónap alatt 25 millió ausztrál dolláros költséggel alakították ki az Albert
Parkban található pályát. Az utolsó adelaide-i, illetve az első melbourne-i futamot
Hill nyerte meg, az előbbit ráadásul 205 ezer néző előtt, ami azóta is rekordnak számít
az egy napon kilátogató közönséget tekintve.
A Melbourne-ben lebonyolított első két nagydíjat (1996, 1997) egyaránt a legszínvonalasabb
viadalnak választották meg az adott évben. Ilyen elismerésre egymást követő két
esztendőben máshol még nem volt példa. Hill 1996-os sikere után legközelebb a szintén
brit David Coulthard diadalmaskodott, míg tavaly a finn Mika Häkkinen lett az első. Ő
egyébként 1995-ben majdnem életét vesztette, amikor az első edzésen 200 km/órás
sebességgel a falnak ütközött. Ha idén megszerezné második győzelmét, csatlakozna
másik három társához a nagydíj örök rangsorának élén. Schumacher még elsőség
nélkül áll.
Az év egyik legnagyobb kérdése lehet, hogy húsz év után sikerül-e az olasz Ferrari
csapatának újra egyéni világbajnoki címet szereznie? Legutóbb 1979-ben a dél-afrikai
Jody Scheckter volt világelső a tűzpiros színű autóval.
A kétszeres világbajnok német Michael Schumacher, csapata sikerét a sajátja elé
helyezve így nyilatkozott: „Mostantól nem az az elsődleges szempont, hogy megnyerjem
a harmadik világbajnoki címemet, hanem az, hogy újra egy Ferrari végezzen az élen -
így Schumacher. - Ha idén csalódom, akkor újra próbálkozom.”
Az olasz csapatnál mindenképpen Schumachertől várják, hogy végre véget vessen a
kudarcsorozatnak. Négy évvel azután, hogy a Benetton színeiben megnyerte második egyéni
címét, az idei év újra a német pilótáé lehet. A kétszeres világbajnok és
csapatfőnöke, Jean Todt is úgy vélte, hogy tavaly a rossz idénykezdet miatt maradtak
le a vb-címről.
„Tavaly elrontottuk az első versenyeinket és ekkor veszítettünk, nem pedig az utolsó
futamon. A mostani felkészülési időszakban nagyon sokat dolgoztunk, így joggal reménykedhetünk
a sikeres rajtban” - mondta Schumacher.