1
ANDORKA RUDOLF: A magyarországi és finnországi hosszú távú társadalmi fejlődés a társadalmi jelzőszámok idősorai alapján. Szociológiai Szemle, 1991.
2
Pécs Város Egészségterve. Koordinátor: FACT Alapítvány, Pécs.
3
A Janus Pannonius Tudományegyetem Pedagógiai Tanszékén évek óta személyiségfejlesztő tréning folyik.
4
KOPP MÁRIA – SKRABSKI ÁRPÁD: Magyar lelkiállapot. 1995, Végeken Kiadó.
5
ANDORKA RUDOLF: A magyarországi társadalmi átalakulás a nemzetközi integráció szempontjából. Magyar Tudomány, 1996, 11. sz.
6
MELEG CSILLA: Mentálhigiénére alapozott iskolafejlesztés. Egészségnevelés, 1996, 4. sz.
7
KSH Oktatásstatisztikai adatok, 1996/97. tanév (előzetes adatok). Budapest, 1997. A továbbiakban a szakmunkásképzést és a szakiskolai képzést együttesen kezeljük az utóbbi fokozatos visszaszorulása miatt.
8
Baranya megyei középiskolásokkal végzett vizsgálataink is a szakmunkástanulók egészségmagatartásának komoly problémáira hívták fel a figyelmet (pl. a szájhigiéné elégtelenségének következményei). CSILLA MELEG: Stress and isolation in 14–18 year old school children. 13th STAR Conference, Leuven, 1992, Abstracts 106. p.
9
KSH Oktatásstatisztikai adatok: i. m.
10
CSILLA MELEG: i. m.
11
The Health of Youth. (Background document) WHO, Geneva, March 1998, 52. p.
12
E program kidolgozását az OTKA T023238 sz. kutatás támogatja. Témavezető: Meleg Csilla.