Új Forrás - Tartalomjegyzék - - 1995. 8.sz.
 Szimulátorpálya 
 
 
Korongot helyezett fel az oktatód
a túra alkalmából
birtokba veheted birtokolhatod
minden zugát a szimulátor-tájnak
el is várja tőled
hogy bejárd hibátlanul kacskaringóit
emelkedőit
lejtőit
legjobb tudásod szerint
és le ne térj a kijelölt pályáról
különben kigyúlnak a kicsiny fények
csengő szólal meg és
megáll a korong
a fejed felett.

Kitanítottak
kulcsot kell a megfelelő helyre
helyezned
ott balra lenn egy fontos pedál a lábak
és jobbra és középen ugyanakkor
kezedet a volán és a sebváltó karja
köti le
csak szemed maradna szabadon ha
a táj buktatói nem igényelnék
maradéktalanul.

Ahol ülsz
a helyet kellő szögbe kell
kicsiny fogantyúk segítségével módosítanod
rögzítened és
a jelzőberedezéseket
a jobbra - balra - térek című
szándékjelző vallomás -
szerkentyűt
időben következetesen
kezeled
különben baj van.

Felszólításra
beindíthatod a fantomjárművet
kellő óvatossággal
megteheted
az első fantomtávolságot
a fantomtájban
szürke szalagon
amely utadat hivatott képviselni
a fád - zöld övezte utat
egyetlen élő - mozgó lény
nélkül
egyetlen kutya macska patkány
nélkül
egyetlen időjárási viszontagság
szélmozgatta lomb
nélkül
házak hidak vacak kiskocsmák
nélkül
ezek kiiktatódtak mint
lényegtelenek
feleslegesek
nem játszhatnak szerepet
igazi fantom - pályán.

Emberek
és szembejövő járművek nélküli tájban
vezeted csupasz képességedet
magad is fantómmá válva
különben kigyúlnak a
kis fények megszólalnak
a jelző csengők
az oktatód
legyint megáll fejed felett a korong
és vége.